Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSapp, Gary L.; und weitere
TitelAn Investigation of the Ability of Selected Instruments to Discriminate Areas of Exceptional Class Designation.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 21 (1984) 2, S.258-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisability Identification; Elementary Education; Elementary School Students; Emotional Disturbances; Evaluation Methods; Grouping (Instructional Purposes); Intelligence Quotient; Learning Disabilities; Mild Mental Retardation; Special Education; Student Placement; Keymath Diagnostic Arithmetic Test; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractExamined the role of various psychoeducational assessment devices in contributing to appropriate placement decisions for 30 emotionally handicapped, 30 learning disabled, and 30 educable mentally retarded students. Results showed that standardized tests plus teacher ratings were effective in predicting only the EMR group. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: