Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOkoh, Nduka
TitelTeachers' Assessments and Pupils Performance in Intelligence and Creativity Test: A Cross-Cultural Study.
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 9 (1983) 3, S.377-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCreativity; Cross Cultural Studies; Elementary School Teachers; Evaluation Methods; Foreign Countries; Intelligence Quotient; Primary Education; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Verbal Ability; Nigeria; United Kingdom (Wales)
AbstractThe relationship between students' scores in verbal intelligence and creativity tests and their teachers' assessment of these abilities was studied. Results indicated negative correlations between teacher assessments and student performance. Explanations for the results may include unreliability of test instruments, inadequate pupil motivation, rating procedure problems, or incongruent rationale. (DWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: