Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCovert, James R.; Clifton, Rodney A.
TitelAn Examination of the Effects of Extending the Practicum on the Professional Dispositions of Student Teachers.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 29 (1983) 4, S.297-307Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducation Majors; Educational Attitudes; Factor Analysis; Foreign Countries; Higher Education; Motivation; Practicums; Preservice Teacher Education; Pretests Posttests; Program Length; Self Concept; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Student Teaching; Work Attitudes; Canada
AbstractCompares effect of practicum length on professional predispositions (motivation toward teaching, attitudes toward teaching career, student teachers' self-concept) of 60 Canadian student teachers. Students completing 20-week practicum had significantly lower values than those completing 3-week practicum. Only after lengthy practicum does reality of job overcome idealized views. (MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: