Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllison, Derek J.
TitelToward an Improved Understanding of the Organizational Nature of Schools.
QuelleIn: Educational Administration Quarterly, 19 (1983) 4, S.7-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Administration; Educational Research; Elementary Secondary Education; Epistemology; Models; Organizational Theories; School Organization
AbstractThe author criticizes as inadequate the study of educational organizations based on theories that do not analyze schools themselves and proposes the development of organizational models of schools. The argument builds on Kenneth Boulding's typology of knowledge, which offers neutral middle ground in the debate between phenomenological and positivist approaches. (MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: