Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlaughter, Sheila; Silva, Edward T.
TitelMaking Hegemony Problematic for the Professoriate: Power, Knowledge and the Concurrent Center in America's Higher Learning.
QuelleIn: Educational Theory, 33 (1983) 2, S.79-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Capitalism; College Faculty; Economic Factors; Educational Philosophy; Educational Sociology; Higher Education; Power Structure; Professional Autonomy; Social Structure; Socioeconomic Influences; Teacher Role
AbstractThe relationship between power and knowledge is discussed, as it concerns the professoriate in higher education. Power and knowledge, it is argued, can vary independently. Although economic power influences faculty, they still possess considerable autonomy to shape education and to develop humanistic capacities of students. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: