Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUdwin, Orlee
TitelImaginative Play Training As an Intervention Method with Institutionalized Preschool Children.
QuelleIn: British Journal of Educational Psychology, 53 (1983), S.32-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAggression; Divergent Thinking; Dramatic Play; Educational Psychology; Educational Research; Imagination; Institutionalized Persons; Intervention; Preschool Children; Preschool Education; Pretend Play; Prosocial Behavior; Skill Development; Story Telling
AbstractSeventeen children who had been removed from deleterious family backgrounds and placed in institutional care were exposed to imaginative play training. They showed significant increments in levels of imaginative play, positive emotionality, prosocial behaviors, and in measures of divergent thinking and story-telling skills, and decreases in levels of overt aggression. (Author/RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: