Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeiler, Hans N.
TitelLegalization, Expertise, and Participation: Strategies of Compensatory Legitimation in Educational Policy.
QuelleIn: Comparative Education Review, 27 (1983) 2, S.259-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCitizen Participation; Comparative Analysis; Comparative Education; Court Role; Curriculum Development; Educational Policy; Foreign Countries; Government Role; Policy Formation; Research Utilization; United States; West Germany
AbstractShows how the concept of legitimacy and, in particular, the theoretical construct of compensatory legitimation as a determinant of policy strategies may be useful for the comparative analysis of educational policy in advanced capitalist societies. Uses examples of educational policy in the Federal Republic of Germany and the United States. (BRR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: