Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMasson, Michael E. J.; Miller, Jo Ann
TitelWorking Memory and Individual Differences in Comprehension and Memory of Text.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 75 (1983) 2, S.314-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Span; Cloze Procedure; Cognitive Processes; Foreign Countries; Higher Education; Individual Differences; Memory; Reading Comprehension; Reading Tests; Recognition (Psychology); Visual Stimuli; Canada; Nelson Denny Reading Tests
AbstractThis study replicated Daneman and Carpenter's finding that the reading span test, as a measure of working memory storage and process functions, is predictive of performance on standard reading comprehension tests. It showed that reading span is related to the ability to draw inferences from, integrate, and encode text information. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: