Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuberman, Michael
TitelThe Role of Teacher Education in the Improvement of Educational Practice: A Linkage Model.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 6 (1983) 1, S.17-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdoption (Ideas); Change Agents; Change Strategies; Diffusion (Communication); Educational Innovation; Higher Education; Information Dissemination; Linking Agents; Schools of Education; Teacher Educators; Technology Transfer
AbstractIn this discussion of diffusion in education, innovation theory and various models of the dissemination process are analyzed to point out ways that teacher educators can help improve educational practices. The importance of a strategy for innovation is stressed, and "linkage" is identified as a central contribution of teacher education institutions. (Author/PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: