Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreebody, Peter; Anderson, Richard C.
TitelEffects of Vocabulary Difficulty, Text Cohesion, and Schema Availability on Reading Comprehension.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 18 (1983) 3, S.277-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCohesion (Written Composition); Content Analysis; Elementary Education; Learning Theories; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Schemata (Cognition); Textbooks; Vocabulary
AbstractReports that results of two experiments designed to assess the effects of text cohesion and schema availability on children's comprehension of social studies passages that varied in vocabulary difficulty failed to support expectations based on the interactive theory of reading. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: