Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiskel, Cecil; und weitere
TitelStructural and Expectancy Linkages within Schools and Organizational Effectiveness.
QuelleIn: Educational Administration Quarterly, 19 (1983) 1, S.49-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Secondary Education; Expectation; Group Structure; Institutional Characteristics; Interprofessional Relationship; Job Satisfaction; School Effectiveness; State Surveys; Student Attitudes; Tables (Data); Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Kansas
AbstractData collected in the fall and spring of 1980-81 from 1,442 teachers and 890 students in 89 Kansas elementary and secondary schools indicate that structural and expectancy linkages (including teacher work interdependence, communication, and expectations) and demographic variables were related to perceived organizational effectiveness, job satisfaction, and student attitudes. (Author/RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: