Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlgozzine, Bob; und weitere
TitelIdentifying Children with Learning Disabilities: When Is a Discrepancy Severe?
QuelleIn: Journal of School Psychology, 20 (1982) 4, S.299-305Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDiagnostic Tests; Educational Diagnosis; Elementary Education; Elementary School Students; Identification; Learning Disabilities; Student Evaluation; Testing Problems; Woodcock Johnson Psycho Educational Battery
AbstractA school district made identification decisions for 51 students referred because of academic difficulties; 24 students were learning disabled. The school identification decisions, based on application of a severe discrepancy on the Woodcock-Johnson Psycho-Educational Battery, did not correlate with decisions based on the federal definition of learning disabled. (Author/HLM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: