Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKillian, Joyce E.
TitelA Comparison of Training Methods for Systematic Observation.
QuelleIn: Journal of Classroom Interaction, 18 (1982) 1, S.19-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Graduate Students; Group Dynamics; Higher Education; Intermode Differences; Programed Instructional Materials; Research Methodology; Small Group Instruction; Student Motivation; Student Participation; Training Methods
AbstractThe effectiveness of a traditional programed approach for producing skills needed for systematic classroom observation was compared with that of a group process training approach. The group process approach involved trainees in generation, role-playing, and live coding of a transcript. These trainees showed a more positive attitude toward their training. (Author/PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: