Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBond, George C.
TitelEducation and Social Stratification in Northern Zambia: The Case of Uyombe.
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 13 (1982) 3, S.251-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCapitalism; Cultural Influences; Economic Factors; Education Work Relationship; Educational Attainment; Elementary Secondary Education; Employment Level; Foreign Countries; Parochial Schools; Religious Factors; School Role; Social Change; Social Stratification; Tribes; Zambia
AbstractExplores how formal schooling has enabled the Yombe of Zambia to enter the modern sector of Zambian society as skilled workers, teachers, and civil servants; describes the adjustment of peasant Yombe families to a capitalist productive mode and the new social order; and examines Yombe educational and occupational achievements. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: