Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalberg, Herbert J.; Genova, William J.
TitelSchool Practices and Climates That Promote Integration.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 8 (1983) 1, S.87-100Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCulture Contact; Educational Environment; Educational Practices; Ethnic Relations; Integration Studies; Multicultural Education; Questionnaires; Racial Factors; Racial Integration; School Desegregation; Secondary Education; Student Attitudes; Student Characteristics
AbstractAnalysis of 18 reviews reveals six school practices associated with effective racial and ethnic integration: racial mixing, fairness, staff models, staff support, security, and multicultural exposure. Integration and educational outcome measures regressed on student perceptions of school practices, and climate and various student characteristics revealed many significant, small-to-moderate associations. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: