Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaman, Archie E.; Reeves, Dorothy E.
TitelAdmission to Teacher Education Programs: The Status and Trends.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 34 (1983) 1, S.2-4Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterQuantitative Daten; Academic Standards; Admission Criteria; Education Majors; Educational Trends; Grade Point Average; Higher Education; National Surveys; Preservice Teacher Education; Schools of Education; Student Evaluation; Teacher Selection
AbstractNational trends in setting admissions standards for preservice teacher education programs are reported, based on a survey of 147 member institutions of the American Association of Colleges for Teacher Education. Grade-point requirements, use of written language and mathematics tests, enrollment trends, and other factors affecting admissions criteria are discussed. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: