Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFunk, Fanchon F.; und weitere
TitelThe Cooperating Teacher as Most Significant Other: A Competent Humanist.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 4 (1982) 2, S.57-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperating Teachers; Helping Relationship; Higher Education; Mentors; Preservice Teacher Education; Psychological Needs; Psychological Studies; Student Teacher Relationship; Student Teachers; Teacher Characteristics; Teacher Influence
AbstractFlorida State University researchers asked 185 student teachers to identify their "most significant other" and to describe that person using a semantic differential of 27 bipolar adjective pairs. Seventy percent of the students ranked cooperating teachers first. The study points to the importance of emotional support and guidance by cooperating teachers. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: