Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrady, Patricia M.; und weitere
TitelA Three-Tiered Model for the Assessment of Culturally and Linguistically Different Children.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 20 (1983) 1, S.52-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisproportionate Representation; Elementary Secondary Education; Equal Education; Minority Group Children; Models; Psychometrics; School Psychologists; Social Environment; Special Education; Student Evaluation; Student Placement; Student Rights; Test Bias
AbstractAddresses the disproportionate representation of culturally and linguistically different children in special education classes. Proposes a three-tiered response model relating to the individual practitioner, the educational process, and a larger scaled systematic response to the issues. Effective practical suggestions are offered. (Author/JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: