Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHodges, V. Pauline; Nash, Ana Maria Bevington
TitelShould Teacher Training Institutions be Concerned about the Reading and Writing Skills of Future Teachers?
QuelleIn: Action in Teacher Education, 4 (1982) 1, S.67-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Standards; Education Majors; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reading Ability; State Standards; Teacher Certification; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Teacher Qualifications; Teaching Skills
AbstractResults of recent studies of teachers' skills are discussed in the areas of: (1) reading and writing at the postsecondary level; (2) education majors' reading competencies; and (3) reading competencies of practicing teachers. The effects of competency-based teacher certification tests for basic skills proficiency in 14 states are reviewed. (FG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: