Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKatz, Lillian G.; Raths, James
TitelThe Best of Intentions for the Education of Teachers.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 4 (1982) 1, S.8-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Objectives; Elementary School Teachers; Higher Education; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Relevance (Education); Social Studies; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Teacher Educators; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractInstructors of methods classes in social studies for preservice teachers were surveyed concerning their class goals, their instructional methods, and the attributes they believed essential for teacher success and competence. Study findings suggest some factors that may help to account for the alleged lack of impact of teacher education courses. (CJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: