Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrabe, Mark
TitelVariable Inspection Time as an Indicator of Cognitive Reading Behaviors.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 6 (1981) 4, S.334-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterExperimental Groups; Higher Education; Prose; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Research; Recall (Psychology); Sentences; Slides; Time on Task
AbstractTwo experiments related inspection speed to text relevance. While specific goals or questions produced variable inspection speeds, a general purpose in reading did not. Text information related to reading goals was more likely to be retained. Results are explained in terms of storage demands imposed by each category of reading goal. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: