Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAkinnaso, F. Niyi
TitelThe Consequences of Literacy in Pragmatic and Theoretical Perspectives.
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 12 (1981) 3, S.163-200Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnthropological Linguistics; Cognitive Development; Educational Anthropology; Educational Policy; Educational Theories; Language Patterns; Language Variation; Literacy; Pragmatics; Semiotics; Sociolinguistics
AbstractExamines the effects of literacy on cultural traditions, linguistic behavior, socioeconomic organization, cognitive processes, and child development. Considers the implications for anthropological, psychological, and linguistic theories from the increased attention given to the study of literacy. Includes suggestions for socially and culturally relevant literacy programs in school curricula. (JCD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: