Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhetton, C.; Childs, R.
TitelThe Effects of Item by Item Feedback Given during an Ability Test.
QuelleIn: British Journal of Educational Psychology, 51 (1981), S.336-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterFeedback; Multiple Choice Tests; Response Style (Tests); Secondary Education; Secondary School Students; Test Reliability; Test Validity; Verbal Tests
AbstractAnswer-until-correct (AUC) is a procedure for providing feedback during a multiple-choice test, giving an increased range of scores. The performance of secondary students on a verbal ability test using AUC procedures was compared with a group using conventional instructions. AUC scores considerably enhanced reliability but not validity. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: