Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmes, Carole
TitelCompetitive versus Cooperative Reward Structures: The Influence of Individual and Group Performance Factors on Achievement Attributions and Affect.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 18 (1981) 3, S.273-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttribution Theory; Comparative Analysis; Competition; Cooperation; Grade 5; Grade 6; Group Activities; Intermediate Grades; Interpersonal Relationship; Rewards; Self Concept; Sex Differences
AbstractThe effects of cooperative and competitive reward structures on children's attributions and effective reactions to success and failure were examined. Results showed that competitive contingencies accentuated the differences in self-other perceptions and cooperative contingencies minimized these differences. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: