Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHouck, Cherry; Given, Barbara
TitelStatus of SLD Programs: Indications from a Teacher Survey.
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 4 (1981) 3, S.320-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCompliance (Legal); Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Knowledge Level; Learning Disabilities; Program Costs; Program Improvement; Special Education Teachers; State Legislation; State Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Surveys; Virginia
AbstractThe status of programs serving students with specific learning disabilities (SLD) was investigated via questionnaires completed by 144 SLD teachers in Virginia. Findings raise serious questions concerning instructional intensity and scope in addition to procedural issues related to compliance with federal and state regulations. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: