Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvertson, Carolyn M.; und weitere
TitelEffects of Class Heterogeneity in Junior High School.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 18 (1981) 2, S.219-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Classroom Research; English; Grade 7; Grade 8; Heterogeneous Grouping; Individualized Instruction; Junior High Schools; Models; Rating Scales; Teacher Effectiveness
AbstractAnalysis of classroom process data from junior high school English classes indicated that heterogeneity of students' entering achievement levels in a given class limits teachers' successful adaptation of instruction to individual student needs. Higher heterogeneity was also associated with a lesser degree of student task engagement and cooperation. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: