Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLinn, Robert L.; Harnisch, Delwyn L.
TitelInteractions between Item Content and Group Membership on Achievement Test Items.
QuelleIn: Journal of Educational Measurement, 18 (1981) 2, S.109-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Tests; Black Students; Grade 8; Junior High Schools; Latent Trait Theory; Minority Groups; Secondary School Mathematics; Test Bias; Test Items
AbstractThe three-parameter logistic model has been used for identifying test items that may be biased. An approach is presented here that is applicable even when one of the subgroups is relatively small. Interactions between item content and group membership, commonly called item bias, may be conceptualized as multidimensionality. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: