Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChristopherson, Steven L.
TitelEffects of Knowledge of Semantic Roles on Summarizing Written Prose.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 6 (1981) 1, S.59-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterControl Groups; Discourse Analysis; Experimental Groups; Higher Education; Prose; Reading Comprehension; Semantics; Writing (Composition); Writing Instruction; Writing Skills
AbstractCollege students wrote summaries of short passages to assess their ability to identify important information. Naive summaries judged as "better" contained more major semantic roles, such as agent, than did summaries judged "not as good". Students wrote better summaries when instructed to use major semantic roles within the passage. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: