Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcSweeney, Brenda Gael; Freedman, Marion
TitelLack of Time as an Obstacle to Women's Education: The Case of Upper Volta.
QuelleIn: Comparative Education Review, 24 (1980) 2Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Children; Developing Nations; Females; Nonformal Education; Participation; Program Attitudes; Rural Environment; Surveys; Technological Advancement; Time; Womens Education; Working Hours
AbstractIn Upper Volta, a major nonformal educational program attempted to overcome environment and time obstacles to educational participation by rural girls and women. This article discusses project findings on women's time use, the impact of various labor-saving technologies introduced, and women's participation in and attitudes toward project educational offerings. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: