Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, James A.
TitelChildren's Development of Concepts Related to Country and Nationality: A Canadian Perspective.
QuelleIn: Canadian Journal of Education, 5 (1980) 3, S.55-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Child Development; Cognitive Development; Concept Formation; Concept Teaching; Elementary School Students; Geography; Nationalism; Canada
AbstractCanadian children follow an apparent sequence in the development of a concept of nationality from a verbal level of understanding of geographical relationships (beginning about age six), to an ability to demonstrate spatial relationships, then to an understanding of one's nationality, at about age 10. There are important educational implications. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: