Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbroms, Kippy I.; Gollin, Joan B.
TitelDevelopmental Study of Gifted Preschool Children and Measures of Psychosocial Giftedness.
QuelleIn: Exceptional Children, 46 (1980) 5, S.334-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterExceptional Child Research; Gifted; Intelligence; Interpersonal Competence; Preschool Children; Prosocial Behavior; Role Perception; Role Playing
AbstractThe relationship between role-taking ability and prosocial behaviors was studied developmentally with 20 gifted 3-year-olds. The relationship between IQ and role taking increased from fall to spring; however, neither IQ nor role-taking ability were found to be reliable predictors of prosocial behaviors in the spring, suggesting that psychosocial giftedness may develop somewhat independently of IQ and cognitive role taking. (Author/DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: