Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Susan Moore
TitelPerformance-Based Staff Layoffs in the Public Schools: Implementation and Outcomes.
QuelleIn: Harvard Educational Review, 50 (1980) 2, S.214-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrative Policy; Employment Practices; Evaluation Criteria; Institutional Autonomy; Performance Based Assessment; Principals; Reduction in Force; Seniority; Teacher Administrator Relationship; Teacher Dismissal; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Unions; Massachusetts
AbstractIn response to declining enrollments, some local school districts are using performance criteria to determine the order of teacher layoffs. The difficulties of implementing this practice are illustrated by the experiences of four Massachusetts school districts. Interviews with principals reveal the adverse impact upon teacher-principal relations and upon students. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: