Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNagle, Richard J.; Gresham, Frank M.
TitelA Modeling-Based Approach to Teacher Consultation: A Case Study.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 16 (1979) 4, S.527-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Change; Case Studies; Consultation Programs; Counselors; Elementary Education; Handicapped Students; Modeling (Psychology); Teacher Behavior; Teaching Models
AbstractModeling and modeling with information feedback were employed as consultation strategies to change teacher behavior. Trainable mentally retarded children (N=7) and one teacher served as subjects. Results showed that modeling alone dramatically reduced the number of words in teacher commands, which had a concomitant effect of increasing the compliance rate. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: