Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewkowicz, Nancy K.; Low, Leone Y.
TitelEffects of Visual Aids and Word Structure on Phonemic Segmentation.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 4 (1979) 3, S.238-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterError Analysis (Language); Foreign Countries; Kindergarten Children; Manipulative Materials; Phonemes; Phonetics; Primary Education; Reading Processes; Speech; Structural Analysis; Technical Reports; Training; USSR
AbstractThis study examined the effects of visual aids and word structure on kindergarten children's learning of phonemic segmentation--a skill which correlates with reading achievement. Visual aids were the counters, squares, and pictures previously utilized by Soviet researchers. Squares contributed to segmentation of two-phoneme words. Error patterns were discussed. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: