Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolley, Charles D.; und weitere
TitelEvaluation of a Hierarchical Mapping Technique as an Aid to Prose Processing.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 4 (1979) 3, S.227-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCloze Procedure; Educational Testing; Essay Tests; Higher Education; Learning Processes; Multiple Choice Tests; Organization; Prose; Reading Comprehension; Responses; Retention (Psychology); Technical Reports; Test Construction; Test Format; Training
AbstractCollege students were trained on a hierarchical mapping technique designed to facilitate prose processing. The students studied a geology passage and five days later were given four types of tests. The treatment group significantly outperformed a control group; the major differences were attributable to concept cloze and essay exams. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: