Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDykman, Benjamin M.; Reis, Harry T.
TitelPersonality Correlates of Classroom Seating Position.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 71 (1979) 3, S.346-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Design; High Schools; Individual Characteristics; Predictor Variables; Proximity; Self Concept; Space Orientation; Student Attitudes; Student Participation; Technical Reports
AbstractPersonality, personal space, and attitudinal measures were administered to high school students. Comparisons of extreme sections of the classroom revealed a significant polarization of student traits on three categories of variables dominated by self-concept and class participation. Differential participation and physical isolation were closely related to self-concept. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: