Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGliessman, David; Pugh, Richard C.
TitelAcquiring Teacher Behavior Concepts through the Use of High-Structure and Low-Structure Protocol Films.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 70 (1978) 5, S.774-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Formation; Concept Teaching; Content Analysis; Higher Education; Protocol Materials; Teacher Behavior; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teaching Skills
AbstractThe effect of protocol films of contrasting structure (presence or absence of formal interpretive framework) on the acquisition of teacher behavior concepts and reactions to the filmed treatment was investigated. Pre- and post-testing assessed gains in concept acquisition. Effects of manipulating structure on teacher attitudes and concept formation are discussed. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: