Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPaulson, Julia; Tikly, Leon
TitelReconceptualizing Violence in International and Comparative Education: Revisiting Galtung's Framework
QuelleIn: Comparative Education Review, 67 (2023) 4, S.771-796 (26 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
DOI10.1086/726372
SchlagwörterViolence; Comparative Education; International Education; Cultural Influences; Social Sciences; Humanities; Models
AbstractOutside of a specialist literature, the study of violence occupies a marginal position within comparative and international education scholarship. A key contributing factor is the absence of a holistic conceptual framework that can capture the nature, extent and causes of violence in education. The article proposes such a framework, by updating Johan Galtung's model of direct, structural and cultural violence and putting it into dialogue with more recent theoretical work from the social sciences and humanities. This dialogue affirms the importance of each form of violence and the interconnections between them but proposes a deeper appreciation of the depth ontology of violence and a reappraisal of Galtung's ideas about the visibility and invisibilization of violence. The article explores the utility of the framework by using it to explore the so-called learning crisis, which it argues may be more accurately considered a crisis of violence. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Chicago Press. Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 877-705-1878; Tel: 773-753-3347; Fax: 877-705-1879; Fax: 773-753-0811; e-mail: subscriptions@press.uchicago.edu; Web site: http://www.press.uchicago.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: