Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRowsell, Jennifer; Arnseth, Hans Christian; Cabello, Paulina Ruiz
TitelFrom Boundaries to Entangled Story Lines: Untangling Young People's Material and Immaterial Storied Practices
QuelleIn: Learning, Media and Technology, 48 (2023) 4, S.632-648 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rowsell, Jennifer)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1743-9884
DOI10.1080/17439884.2023.2244878
SchlagwörterStory Telling; Youth; Foreign Countries; Adolescents; Adolescent Attitudes; Popular Culture; Literacy; Games; Design; Multimedia Materials; Canada; Norway; Chile
AbstractIn this article, we consider the notion of entangled stories to account for ways that young people assemble stories in generative ways. We draw on Tim Ingold's theorising of lines, movement, and storied knowledge to account for the visible/material and invisible/immaterial entanglements that happen when young people design multimodal storied worlds and illustrate these entanglements through three school projects in Canada, Norway, and Chile. Literacy studies and the learning sciences have made important contributions to understanding the complexities of meaning-making practices with digital technologies across formal and informal contexts. Yet, there is still work to be done to describe, extrapolate, and theorise digital-material practices and trajectories that young people engage in when they design and craft multimodal compositions. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning, Media and Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: