Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Sherick A.; Sun, Wenyang; Garner, Pamela W.; Legette, Kamilah B.; Halberstadt, Amy G.
TitelContext Matters as Racialization Evolves: Exploring Bias in Preservice Teacher Responses to Children
QuelleIn: American Educational Research Journal, 60 (2023) 6, S.1258-1300 (43 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sun, Wenyang)
ORCID (Legette, Kamilah B.)
ORCID (Halberstadt, Amy G.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/00028312231200016
SchlagwörterRacism; Preservice Teachers; Student Behavior; Teacher Response; Psychological Patterns; Video Technology; Vignettes; Teaching Methods; Attribution Theory
AbstractThis study explores preservice teacher attributions to children's behaviors portrayed in specific emotion-laden school scenarios. Participants included 178 preservice teachers from three universities. The preservice teachers viewed video vignettes of Black and White child actors in six different school scenarios. Our team constructed two themes from the preservice teachers' narratives about what they saw: (a) context matters (i.e., different scenarios activate different preservice teacher attributions), and (b) racialization evolves (i.e., preservice teachers make different attributions about Black and White boys engaged in the same behaviors). Findings underscore the importance of teacher education and professional development for novice teachers that address racial bias in attributions of student behaviors. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: