Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCall, Seth A.
TitelA Troubling Inheritance: Experimenting with Problematic Curricula
QuelleIn: Journal of Curriculum and Pedagogy, 20 (2023) 3, S.206-227 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McCall, Seth A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1550-5170
DOI10.1080/15505170.2022.2025957
SchlagwörterCurriculum Development; Problems; Responsibility; Archives; Art
AbstractAfter generations of codifying curriculum, the Reconceptualization turned away from codified curriculum to better understand curriculum. Just as before the Reconceptualization, problematic curricula continue to proliferate creating a troubling inheritance. This paper turns to one such troubling inheritance, the problematic curriculum of Hirsch et al. (2002). Recognizing the field's limited influence in large-scale curriculum development, this paper considers what it might mean to "accept (some) educational responsibility" for a troubling inheritance. Drawing on the concept of the anarchive, both that which is left out of archives and the surplus value of archives, this paper develops an approach to anarchival assemblage art with problematic curricula. While the field's relationship with schools provides a source of simmering conflict within the field, this paper argues for an experimental approach to the troubling inheritance of problematic curricula, reactivating it in new events to find out what else it might do. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Pedagogy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: