Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerrin, Eliane
TitelClimate Change: A Challenging Topic in the French Curriculum (in 7th Grade)
QuelleIn: Environmental Education Research, 29 (2023) 8, S.1118-1131 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Perrin, Eliane)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-4622
DOI10.1080/13504622.2022.2117795
SchlagwörterClimate; Change; Environmental Education; Foreign Countries; Grade 7; Middle School Students; Sustainable Development; Teaching Methods; France
AbstractAs part of a renewed focus on current environmental concerns, the new geography programs set out for middle schools introduced new subjects on global change in 2015, subsequently replaced by a focus on climate change in 2020. The case study approach to teaching, imposed by official directives, makes it difficult for middle school students to understand these complex notions. This research attempts to analyze how students appropriate these notions and to verify whether they are capable of reasoning in a systemic way, i.e. of adopting the required approach for understanding such complexity. This article explores an epistemological analysis of global change and climate change, a didactic study of school textbooks and an examination of teachers' discourse and students' work in order to address this question. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Environmental Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: