Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLampe, Nik M.
TitelTeaching with TikTok in Online Sociology of Sex and Gender Courses
QuelleIn: Teaching Sociology, 51 (2023) 4, S.323-335 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lampe, Nik M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0092-055X
DOI10.1177/0092055X231159091
SchlagwörterSociology; Social Media; Video Technology; Online Courses; Gender Issues; Sexuality; Learner Engagement; Technology Uses in Education; Asynchronous Communication; Undergraduate Students; Student Attitudes; South Carolina
AbstractMaintaining class participation and engagement poses a unique challenge in teaching online courses at postsecondary institutions. With the distinctive rise of online instruction during the COVID-19 pandemic, there is a critical need to develop innovative and exciting opportunities in online course concept learning, application, and peer-to-peer engagement. To fulfill this need, I utilized the popular social media app TikTok to help students engage with sociological insights and concepts during course participation activities in two asynchronous, online Sociology of Sex and Gender courses at the University of South Carolina. TikTok is an online-sharing platform that allows users to create short videos with music and visual effects. TikTok can also be a valuable tool for increasing student engagement in online sociology courses. In this article, I describe this teaching activity, present findings of the preliminary teaching evaluation, and discuss the potential impact of using TikTok in online sociology courses. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: