Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTessier, Jack T.; Tessier, Lisa M.; Gashler, Daniel; Levitt, Cheryle; London, Julie; West, Benjamin S.; Winters, Nancy
TitelFull and Minimal Markup Both Help Students to Improve Their Writing
QuelleIn: College Teaching, 71 (2023) 4, S.197-206 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tessier, Jack T.)
ORCID (Levitt, Cheryle)
ORCID (Winters, Nancy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-7555
DOI10.1080/87567555.2021.2010637
SchlagwörterFeedback (Response); Writing Instruction; Writing Improvement; Writing Skills; College Students; Student Attitudes; Grading; Writing Evaluation; Evaluation Methods; New York
AbstractCollege faculty faces decisions about how to provide feedback on written work. We compared the quality of student writing and student impressions of feedback from both full and minimal markup methods. There was only one significant difference in the quality of writing or content between full and minimal markup. Students scored the functionality of the two markup methods consistently in their ability to improve their writing skills. Student comments were overwhelmingly positive for both markup formats. We encourage teachers to make use of the approach that fits the best with the teaching and learning strategies and designs in their classes. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: