Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaramola, Eupha Jeanne; Marsh, Julie A.; Allbright, Taylor N.
TitelAdvancing or Inhibiting Equity: The Role of Racism in the Implementation of a Community Engagement Policy
QuelleIn: Leadership and Policy in Schools, 22 (2023) 3, S.787-810 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Daramola, Eupha Jeanne)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
DOI10.1080/15700763.2022.2066546
SchlagwörterEqual Education; Racism; Program Implementation; Community Involvement; Participative Decision Making; Educational Policy; Policy Formation; Critical Race Theory
AbstractGovernmental policies in the United States and beyond increasingly call for school leaders to involve local communities in decision-making, yet engagement practices have often centered the perspectives of White parents and marginalized the voices of racially minoritized families. In this comparative case study of seven school districts, we draw on critical race theory to explore how race and racism shaped district practices under a statewide community engagement policy. Our findings suggest that, without careful attention to racial power and privilege, the implementation of community engagement policies may promote racism in practice, highlighting the need for culturally responsive approaches to engagement. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and Policy in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: