Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNasir, Muhammad; Cari; Sunarno, Widha; Rahmawati, Fitria
TitelThe Development of a Two-Tier Diagnostic Test for Student Understanding of Light
QuelleIn: Journal of Turkish Science Education, 20 (2023) 1, S.150-172 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nasir, Muhammad)
ORCID (Cari)
ORCID (Sunarno, Widha)
ORCID (Rahmawati, Fitria)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterScience Instruction; Science Tests; Diagnostic Tests; Light; Scientific Concepts; Concept Formation; Item Response Theory; Undergraduate Students; Content Validity; Construct Validity; Test Reliability; Foreign Countries; Indonesia
AbstractThis study aimed to develop a two-tier light concept test to identify student concept understanding of light. The development of the test was carried out through the content validity, construct validity, and reliability test stages using the Item Response Theory (IRT). The sample consisted of 81 students during the second semester at five universities in Indonesia. The results showed that the instrument met the content validity and construct validity criteria as well as reliability. Efforts are needed to improve concepts in light material. (As Provided).
AnmerkungenJournal of Turkish Science Education. e-mail: editortused@gmail.com; Web site: https://www.tused.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: