Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDayal, Vikram
TitelEmphasizing Visual Tools: Using R to Understand Dynamic Models of Biology and Epidemiology
QuelleIn: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 54 (2023) 5, S.888-900 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dayal, Vikram)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-739X
DOI10.1080/0020739X.2022.2047811
SchlagwörterBiology; Visual Aids; Epidemiology; Science Instruction; Programming Languages; Teaching Methods; Undergraduate Students; Computer Software; Models; Prior Learning; Mathematics Instruction; Simulation; COVID-19; Pandemics; Calculus; Immunization Programs; Foreign Countries; Israel
AbstractEpidemiological models have enhanced relevance because of the COVID-19 pandemic. In this note, we emphasize visual tools that can be part of a learning module geared to teaching the SIR epidemiological model, suitable for advanced undergraduates or beginning graduate students in disciplines where the level of prior mathematical knowledge of students may not be very strong. Visual tools -- phase portrait, flow field and trajectory and line plots -- available in the R software are presented in a step by step manner, moving from the exponential growth model to the logistic growth model and then to the SIR model. Code for numerical simulation of differential equations and estimation of parameters is presented for the SIR model. Suggestions for students to connect the learning from these examples with research papers on COVID-19 are provided. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Mathematical Education in Science and Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: