Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Justin P.; Kim, Eui Kyung; Jimerson, Shane R.
TitelMeta-Analyses and Systematic Reviews Advancing the Practice of School Psychology: The Imperative of Bringing Science to Practice
QuelleIn: School Psychology Review, 52 (2023) 2, S.87-94 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Allen, Justin P.)
ORCID (Kim, Eui Kyung)
ORCID (Jimerson, Shane R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
DOI10.1080/2372966X.2023.2178769
SchlagwörterMeta Analysis; Literature Reviews; School Psychology; Synthesis; Best Practices; Evidence Based Practice; Mentors; Race; Ethnicity; Sex
AbstractMeta-analyses and structured reviews provide a synthesis of the results of multiple studies, thus offering unique contributions to informing practice and advancing science in the field of school psychology. High-quality meta-analyses and structured reviews include a review and summary of the extant studies and highlight clear directions for future research. Given the ongoing efforts of scholars publishing studies with specific samples, the meta-analyses and structured reviews allow for considering the collective evidence across samples and populations. The contents herein highlight (a) the importance of meta-analyses and systematic reviews, (b) elements of rigorous, high quality meta-analyses and systematic reviews, and (c) contemporary meta-analyses and systematic reviews featured in "School Psychology Review." These important meta-analyses and systematic reviews will benefit school psychology practitioners, scholars, and graduate students. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: