Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlagotinšek, Ana Gostincar
TitelVisualizing Vision
QuelleIn: Physics Teacher, 61 (2023) 1, S.55-57 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Blagotinšek, Ana Gostincar)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
SchlagwörterVision; Science Instruction; Instructional Materials; Laboratory Experiments; Models; Human Body; Light; Scientific Concepts; Visual Impairments; Visualization
AbstractTwo misconceptions about the mechanism of image formation in the human eye are common among students and even in textbooks and other teaching materials. The first attributes all refraction to the eye lens; the second treats the eye as a pinhole camera. To reduce these persistent conceptions of students, a series of simple experiments is presented using a water-filled fishbowl as a model of the eye. The model is used to demonstrate the propagation of light through the eye and the image formation on the retina in normal vision, nearsightedness, and farsightedness. The model also allows visualization of the corrections of malfunctions of the eye. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://aapt.scitation.org/journal/pte
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: