Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRomero, Noah; Estellés, Marta; Grant, Wairehu
TitelTheorizing Maori-Philippine Solidarities through Agential Realism and Punk Rock Pedagogy
QuelleIn: Research in Education, 115 (2023) 1, S.47-63 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Romero, Noah)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-5237
DOI10.1177/00345237221110917
SchlagwörterForeign Countries; Decolonization; Historiography; Intergroup Relations; Rock Music; Indigenous Populations; Immigrants; Social Justice; Realism; Subcultures; Philippines; New Zealand
AbstractThis article utilizes looks to punk rock pedagogy or the ways in which countercultural and decolonial ontologies are developed in punk subculture, to theorize Maori-Philippine relations in Aotearoa New Zealand. It uses an agential realist methodology to engage with the creative works of TOOMS, James Roque, and Marianne Infante (three New Zealand performing artists of Philippine ancestry). These works read through historiographic accounts of the Philippine diaspora to theorize how contemporary independent artists are reviving the ancestral bonds that once linked the Philippines and the Pacific. Theorizing Maori-Philippine relations through punk rock shows what Indigenous and immigrant peoples stand to gain when they decenter the colonizer and prioritize communing with one another. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: